6.9.09

Ukens produksjon!

Dette sjalet er laget etter oppskriften til Baktus. Men jeg har laget en liten vri på det siden dette garnet som jeg brukte et tykk og fant ut at det ikke kom til å bli så lett og luftig.

Så hver fjerde omgang har jeg laget en enkel hullrad, men ellers er oppskriften den samme som på Baktus sjalet.


Garnet kjøpte jeg på Gardermoen treffet i fjor og skulle gjerne ha hatt mer av dette herlige blandingsgarnet av 30 % silke og 70 % merino extrafine wool, kettle dyed.

Helt nydelig å strikke av. Jeg spurte jo noen av jentene på strikkekafeen på torsdag, men klarer jeg å huske hva de sa. Nei,da. Så er det noen som var på treffet eller vet hvor jeg får kjøpt mer så rop ut til meg.


Dette lille settet her skal legesekretæren til legen min . Hun venter en liten datter og hun er alltid så hyggelig mot meg. Håper dette kan glede en spent mamma.

Garnet er det nye baby merino til Drops. Aldeles nydelig å strikke av. Bløt og godt.


Og slik ser luen ut bak. Settet er strikket i 0 - 3 mnd.

Har også begynt på denne jakken her. Men er vell ikke helt sikker på om jeg kommer til å like garnet jeg strikker den i. Valgte å bruke silke alpakka, som jeg hadde i garnlageret mitt. Men vet jo at den blir litt blank og tung. I oppskriften er det brukt dobbelt alpakka, noe som blir et lettere produkt. Jeg får se hva jeg gjør. Er som sakt i tvil ennå.

Og tusen tak til Elite som hjalp meg på torsdag på strikkekafeen. jeg er ikke noe flink til å hekle.

Ingen kommentarer: