9.3.09

Sjerf og pulsvanter.


I begynnelsen av februar begynt jeg på et skjerf i Baby Silk fra Du store alpakka.

Vet ikke helt hva mønsteret heter, men jeg kaller det falsk flette. Og det er et mønster jeg synnes er søtt, derfor måtte jeg bare lage meg et skjerf i dette mønsteret og i silkealpakka. Det måtte jo bare prøves.

Torsdag tok jeg fatt på det igjen, og da med pulsvater til. Etter å ha pratet og strikket litt mens jeg var på Strikkekafeen i Lillestrøm. Så jeg en feil på pulsvantet, men fant ut at jeg kunne rette den opp uten å måtte rekke ned over halve pulsvanten.

Men på fredag, så jeg på denne pulsvantet og fant ut at jeg likt ikke at det var feil på den og så oppdaget jeg at jeg også hadde strikket med et par tynnere pinner. Hvordan jeg har fått til det må dere ikke spørre meg om, for det er et mysteri.

Og så hadde jeg igjen et nøste med garn så jeg har også tatt opp skjerfet og strikket opp det nøstet som var igjen.

Men her er nå skjerf og pulsvanter ferdig.
Strikket I Baby Silk nesten 250 gram er det gått med. Skjerfet er ca 2 m langt.

Ingen kommentarer: