30.3.09

Jeg skal bare....

sa Albert Åberg. Det er en bok jeg leste for mine barn og nå er det jeg som bare skal og utsetter, og utsetter det jeg skulle ha gjort. Men slik er det jo for de fleste, tiden rekker ikke til.

På lørdag lå det brev fra Skogli Helse. og Rehabiliteringssener i posten, hvor jeg fikk beskjed om at jeg har fått ene rom og plass fra siste halvdel i april og 4 uker.

Dette er noe jeg ikke gleder meg til, liker ikke å være så lenge borte fra min familie. Men vet at kroppen min har godt av det, for den har ikke blitt noe bedre, bare være. Jeg har jo hatt fybromyalgi siden jeg var i begynnelsen av 20 åren. Men i de siste årene har det blitt så ille at jeg nå går under kronisk smertepasient og i tillegg har jeg fått slitasjer i ryggen og slitasjegikt i hender og føtter. Føttene er til tider helt jævlige å gå på. Og slik skal jeg ha det i mange år til, for jeg har ikke fylt 50 år ennå.

Så nå må armene mine ikke kludre det til for meg som de gjorde i helgen. For hvis ikke, blir ikke kåpen ferdig til jeg skal reise. For planen for ny jakke er lagt og den MÅ være ferdig til jeg er ferdig på Skogli, for da bærer det rett til Hellas.

Så i helgen har jeg strikket litt på grov strikkemaskinene. Har en del gammelt garn liggenes som sikkert er over 20 år gammelt. Guttene mine ville ikke bruke det da jeg hadde strikket tøy av det og i dag så skjønner jeg dem godt. For det er hardt og klør. Men som teppe går det bra.
her har jeg ikke tatt hensyn til inn fargings nummer, kun strikkefasthet og jeg strikker til nøste er tomt og bare begynner på et nytt.
Mønsteret er så enkelt som en 20x20 cm rute rett og en rute vrang. Da tepet er ferdig skal det syes i sammen og hekles rundt.

Og slik kan det bli seenes ut da jeg sitter og strikker. Masse rart på veggene som guttene har laget som små, pluss at dette er også et lagerrom/strikkerom.




Her er en remse, så dere kan se farge forskjellen og hvordan jeg strikker det.























Da jeg ikke orker å strikke for hånden, må jeg jo ha noe annet å gjøre og da er strikkemaskinene veldig flott å ha, for du beveger armene på en annen måte.

Men litt har jeg da fått gjort på sommerkåpen. Den er nå delt av og det ene forstykket er på begynt. Den ser veldig liten ut, men det kommer av at mønsterer trekker seg sammen og jeg har jo ikke vasket den ennå.



















Dette er jakken jeg har tenkt å strikke mens jeg er på Skogli. Denne fant jeg i Dikt i masker.


Og så må jeg jo bare dokumentere hvor ulydig en av mine 7 katter er. Cinzenta (1,5 år) er, for hun ligger på kjøkkenbenken og halvsover.

1 kommentar:

Liv Irene sa...

Vil bare ønske deg lykke til på rehabiliteringsenteret! Og at du virkelig har utbytte av det:)